19 Şubat 2010 Cuma

Sosu yumurtasiz olan islak kek



Islak keki cok severim, lakin sosundaki yumurta cig olunca beni tedirgin ediyor. Heleki yaz aylarinda. Sosunda yumurta olmayan bir tarifi bulup uygulayip bu sekildede cok lezzetli oldugunu görünce cok mutlu oldum.

Tarifi netden bulmustum epey önce, fakat blogun ismini not etmemisim. Blogun sahibi kusuruma bakmaz insallah.


MALZEMELER:

1,5 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı süt
4 çorba kaşığı kakao
3 yumurta
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu


YAPILIŞI:

Toz şeker,süt ve kakaoyu iyice karıştırın ve bundan bir su bardağı ayırın. Ayri bir kapta yumurtalari mikserle köpüresiye kadar cirpin, siviyagi ekleyin yine cirpin, kabartma tozunu ve unu karistirip bu karisima ekleyin ve kasik yardimiyla yavas yavas karistirin. Yaglanmis firin kabina (ben büyük boy borcam kullandim) döküp 175 derecede önceden isittiginiz firinda üzeri kizarana dek pisirin. Keki firindan cikarin ve ayirdiginiz sosu hic bekletmeden üzerine döküp soğumaya bırakın. Soğuyunca dilimleyip servis yapın. Üstünü hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz.

O kadar aceleye geldiki ve ev halki o kadar cabuk bitirdiki keki üzerini süslemeden önce ancak bu resmi cekebilmistim.

4 yorum:

HÜLYA dedi ki...

eline sağlık canım.. bende ıslak kekin sosunda yumurta sevmeyenlerdenim ... çiğ çiiiğ iiiğ... size afiyet olsun canım

kalpkurabiye dedi ki...

sağlıklı ıslak kek de denilebilrdi ellerine sağlık canımm

deroş dedi ki...

Bende ıslak keki çok sık yaparım.Malum çocuklardan dolayı.Küçük oğlum çok yemek seçtiği için evde kek her zaman bulundururum.Islak kekin sosunu yumurtalı yapıyordum.Bir dahaki sefere yumurtasız deneyeceğim.Paylaştığın için teşekkürler.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

cok lezzetli coookkkk....
bakarmisiniz sanki pastaneden alinmis gibi..ellerine saglik arkadasim
ÖPTÜM NESR