23 Haziran 2009 Salı

SILA YOLU - Güzel memleketim Eskisehir

Arkadaslar tatildeyim. Cuma ALLAH´in izniyle yola cikiyoruz. Avusturya´ya kadar araba yolculugu yapacagiz. Orda arabayi trene yükleyip takriben 30 saat insallah yatakli ve konforlu kompartimanda takriben 30 saat Edirne´ye kadar yolculuk yapacagiz. SILA YOLU bizi bekliyor. insallah güzel bir yolculugumuz olur ve cocuklarimizda bunalmadan yollarda hasta olmadan sag salim variriz memleketimize. Burnumda tüten cok özledigim memleketim Eskisehir´e gidiyoruz. Öyle cok yenilikler yapilmiski insallah her yerleri gezme imkanimiz olur. Her yeri gezebilmek icin deniz tatilini bile kisa tutmak istiyorum. istanbul´uda aslinda gezmeyi planliyorduk, giderken bir iki gece kalalim istedik ama yol calismalari yüzünden trafik cok berbat oldugu icin simdilik kalsin dedik.


Biraz Eskisehir´i tanitayim...


Bilim Sanat ve Kültür Parki ve Suni plajli Kent Park´i cok merak ediyorum. En asada Eskisehir´i tanitan güzel memleketimin en güzel resimlerini sizler icin bir araya toparladim. Eskisehir´in nelerimi meshur? Lületasi, Yunus Emre türbesi, Cig böregi, Hashasli cöregi, Odun pazarindaki Osmanli evleri, Carpasi, Porsuk Cayi, Üniversiteleri, Hamamlari, Hamam yolu, Heykelleri, Bor madeni, Nasreddin Hoca´si (Eskisehir´de dogmus), Met helvasi ve nice baska güzellikleri, buyrun resimlere bakin derim. inanin zaman ayirdiginiza deyecek. Bakarsiniz bir gün yolunuz Eskisehir´e düser.

Ama en cok ilk basta ailem olmak üzere meshuuuuur Hamam yolumuzu özledim.

Bilim Sanat ve Kültür Parki




Eskişehir’in Disneyland’ı olarak da adlandırılan Bilim Sanat ve Kültür Parkı’nda Korsan Gemisi ile Nuh’un Gemisi’nin yanı sıra, 25 bin metrekarelik bir gölet, park çevresinde dolaşan buharlı mini tren, çocuk oyun alanları, hayvanat bahçesi, bilim ve deney müzesi, konser alanları, anfi tiyatro ve spor alanları da bulunuyor. Park icinde ulasim buharli lokomotif ile saglaniyor.

Kent Park - Türkiye´nin ilk suni plaji



İç Anadolu’nun denizi olmayan kenti Eskişehir, plaja kavuştu. Eskişehirliler, Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan yapay plajda bu yaz deniz keyfi sürebilecek.

Büyükşehir Belediyesi’nin Eskişehir Otogarı karşındaki Porsuk Çayı kıyısında 300 dönümlük alana yaptırdığı Kent Park içerisinde yer alan 350 metre uzunluğundaki yapay plaj tamamlandı.

Plajın suyu artezyenden sağlanip ve klorlanarak yüzmek için sağlıklı hale getirilmis.

Eskişehir’deki yapay plajda yüzülebiliniyor. Paris ve Viyana gibi içinden çok büyük nehirlerin geçtiği kentlerde de yapay plajların oluşturuluyor, buralardaki plajların suyunda yüzülmüyor sadece güneslenebiliniyor.

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin yaptırdığı Kent Park’ta yapay plajın yanı sıra açık ve kapalı yüzme havuzları, restoranlar, büyük bir gölet, çocuk oyun alanları, at binme alanları gibi bölümler bulunuyor.
Porsuk Cayi

Venedik degil Amsterdam degil ESKiSEHiR




Anadoluda böyle bir kent
Eskişehir’de, kirliliği ve çevresinin bakımsızlığı nedeniyle yıllarca kentte yaşayanlardan ilgi görmeyen Porsuk Çayı, Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı temizlik, çevre düzenlemesi ve üzerindeki köprülerin yenilenmesiyle yeniden hayata döndü.Şehrin girişinden çıkışına kadar 12 kilometrelik bir parkura sahip olan Porsuk Çayı’nda Amsterdam tipi motorlu tekneler ve Venedik tipi gondollarla gezi yapılabilmesi için Büyükşehir Belediyesi bünyesinde bir de tersane kuruldu. Kentin bu tür su taşıtları ihtiyacının karşılanacağı belediye tersanesinde sipariş üretimler de yapılacak. Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, Porsuk Çayı’ndaki tekne ve gondolların şu an gezi amaçlı kullanıldığını, kısa bir süre sonra bunlarla kent içi ulaşımın da sağlanacağını kaydetti.


Güzel buldugum resimleri burada bir araya getirdim.



Burlarda daha detayli görüntüler ve bilgiler var. Daha cok Eskisehir´lilerin merak edecegini saniyorum.


BIZIM SEHIR GAZETESI


NEYDI NE OLDU VIDEOSU


NE GEREGI VARDI BU YENILIKLERE GÜZELLIKLERE deyenler icin - hala memnun olmayanlar veya gereksiz bulanlar var malesef
NE GEREGI VARDI diyenlere inat


Büyükşehir Belediye Başkanımiz Yılmaz Büyükerşen´e sonsuz sükranlarimizi gönderiyoruz bize bu güzellikleri sundugu icin.

Önemli Not: Resimler ve yazilar internetten tanitim amacli alinmistir.
Arkadaslar kendinize iyi bakin. Blog alemi size emanet. Gerci esim internete düskünlügümü bildigi icin Eskisehir´deki evimizede internet ayarladi (komsudan kablo cekecegiz höhöhööö....) arada bakarim yine yani.
Canlarim, ALLAH´a emanet olun... kocaman sevgiler...

20 yorum:

Banu dedi ki...

Canim benim yaaa yapilirmi bu simdi bana yaaa...:(
Ben bu sene Eskisehirime gidemiyorum, tam izin onu , tatil onu koymussun o guzelim fotograflari..Hem izinden hemde Eskisehirimden bahsediyosun..Valla baktikca icim cizz etti butun karelerinde birden evlenip buralara gelmeden gecen zamanlarimi gordum.Ayy gece gece duygusala bagladim yaaaa...
Neyse duygusallgi birakayim da saka maka, valla Eskisehir suuupper olmus super.Buyuksehir Belediye baskanini gorursen benim adimada tesekkur et Ummuhancigim emi :):)
Turkiye tatilini huzurlu mutlu agiz tadiyla gecirmeni nasip etsin Rabbim.Izin yollarindada kuzucuklara dikkat.
Saglikli sihhatli gidip gelmeniz dilegiyle..Sana hayirli yolculuklar Ummuhancigim...
Hoscakal..

lemaninignesinden dedi ki...

canım nekadar guzel anlatmışın memlketını bende abimin karısını gelin almaya gitdik 7 yıl önce tramvay inşaatı vardı hamamda kaldık 2 gece has hamamdı sanırım adı porsuk çayını gezdik birde ama harıka şeyler yapılmış plaja bayılmamak mümkün degıl denız tatılıne ne hacet gelinimizde çok güzel buarada kızları çok guzel oluyor yaniii senin gibi arkadasım bol gezmeler uzun soluklu eglenceler canım

üç böcek bir çiçek dedi ki...

cnmm sana hayırlı yolculuklar diliyorum allah herşeyi gönlünüze göre versin kazasız belasız bir tatil diliyorum sevgiler

HÜLYA dedi ki...

canım sana iyi yolculuklar diliyorum ve tabiki iyi tatiller her şey gönlünce olur inşallah... çocuklarla sağ salim gidip dönersiniz inşallah çook öptüm seni

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Canım hemşerim ne güzel görüntüler ve bilgiler paylaşmışsın:). Yakın zamanda gitmiş olsam da yine çok özledim güzel Eskişehir'i.
Yılmaz Büyükerşen şehre harika şeyler yaptı. Onun gibi belediye başkanı az bulunur.
Size rahat, sağlıklı bir yolculuk, mutlulukla geçecek bir tatil diliyorum.
Çok çok çok öptüm:).
Sevgiler..
aslı

kuzularım ve ben dedi ki...

hayırlı yolculuklar dilerim.memlketiniz çokkk güzelmiş bayıldım .

mutfaktaki zaman dedi ki...

hayirli yolculuklar canimm insallah sag salim gider doya doya ozleminizi giderir gelirsiniz
sevgilerimle

arada banada ugra ama yaa:)))

pembe tatlar dedi ki...

Canım hayırlı yolculuklar inşlh hayırlısıyla memleketeni kavuşursun mutlu tatiller herşey gönlünce olsun...

Baharcicegi dedi ki...

eskisehir cok güzelmis yolumuz düserde fidersek blogunda gördühümüz yerlere ugrariz,plaj bile var artik tatil icin Antalyaya gidilmez.
canim kazasiz belasiz , dolu dolu güzel tatiller dilerim

neslihan dedi ki...

canım iyi yolculuklar,herşeyin gönlünce olduğu harika bir tatil olsun sizin için.sevgilerimle...

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

hayırlı yolculuklar diliyorum sana ve çocuklarına...çocuklara dikkkat et...bu sıra ishal, mide bulantısı, kusma çok salgın... eşim ve çocuklar yeni atlatıyor... ilaçlarını almyı unutma sakın...
herşey gönlünce olsun...iyi tatiller...
zonguldak'a yolun dğşerse beklerim...

TAZE NANE dedi ki...

SIZE KARANFILIN SADAKATINI, SUMBULUN BAGLILIGINI, MENEKSENIN TEVAZUSUNU,
LALENIN GURURUNU, LEYLEGIN SAADETINI VERSEK BIZEDE DUA EDERMISINIZ.
KANDILINIZ MUBAREK OLSUN.

Doyumluk.... dedi ki...

Kandiliniz mubarek olsun.

Lüfi dedi ki...

cnm,gidiyormusun :((((( sizlere hayirli yolculuklar dilerim,kendinize cok ama coooook iyi bakin,sag salim gidin gelin,herkese de cok selamlarimizi iletin..
Bu arada memleket süper zaten,esimin memleketine bayilirim,hele kültür park ve plajlar yeni yapilmis cook sevindik,insallah Allah nasip ederse seneyede biz gidecegiz..ahh ahh biz napicaz burdaaa hic vakit gecmicek yaa..izin zamani geldimi insanin cani gitmek istiyor..ama artik hayirlisi diyelim..cocuklara cok iyi bak ümmicim,dikkat et..
Allah nasip ederse yarim saatlik size ugrar geliriz bir kova su dökeriz :)))
bu arada Regaib kandiliniz mübarek olsun cnm,Allah dualarinizi kabul eylesin..öpüyorum simdiden herkese selamlar..(ya aglicam simdi yaaa)

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

balim böcügüm
hayirli yolculuklar olsun sana insallah sag salim gider gelirsiniz
benim yerimede gez heryeri

eee almanyayida bekleyecek birileri lazim demi onlarda biz olalim sevgiler öptüm iyi tatiller

birsence dedi ki...

seni şididen çok özledim canım benim..iyi bak böcüklere....öptüm hepinizi...

yosunbuka dedi ki...

hayırlı yolculuklar..iyi ttailler..

birsence dedi ki...

tatlım nasıl geçiyor tatilin daha ne zaman dönüyorsun şekercim özledim seni...öpüldün kocaman...

birdutmasali dedi ki...

iyi tatiller canım.. sevgiler..

birsence dedi ki...

daha ne zaman gelcen hatun??özledim seni...